Med rätt inställning kommer man långt!

Händer det någon gång att du stryker dina planer att träna för att du inte har tid?

Det händer mig också! När jag igår funderade på när jag skulle hinna trycka in ett träningspass idag insåg jag att det inte fanns så mycket tid. Så jag bestämde mig (trots att jag verkligen inte gillar morgonträning) att det fick bli innan jobbet om det skulle bli av.

Så jag startade morgonen med ett kort intensivt Tabata-pass.  Jag hade 25 min på mig så jag bestämde mig för att köra fyra Tabata-intervaller. Sedan jag har “lärt känna” Tabata har jag verkligen insett att det inte går att säga att man inte har tid att träna om man kör Tabata. Grymt effektiv träning på kort tid!

Jag började med 4 minuters uppvärmning i roddmaskinen, sedan blev de en Tabataintervall kettleswing, en armhävningar, en TRX (biceps) och slutligen en burpees. Efter 25 min träning stod jag och flåsade som en hund i salen.

Så nästa gång du inte hinner träna… kör några Tabata-intervaller hemma, jag lovar att det är effektivt.

Trött och glad blev det ett par timmars jobb i receptionen på gymmet för att sedan träffa Sandra och köra en timmes träning. Idag började vi med att analysera resulataten av första månaden tillsammans. Vi konstaterade att det har hänt mer med måtten (hals,bröst, midja, ben) än vad som hänt på vågen (även om det hänt saker där också) – Roligt med positiva resultat!

Därefter körde vi ett hårt pass med “Triathlon” på cardiomaskinerna. Löpning i 4 min stod först på schemat och Sandra såg förskräckt ut när hon klev upp och jag sa att hon skulle komma så långt som möjligt på 4 min. Lika förskräckt som hon såg ut innan, lika glad och nöjd såg hon ut när hon klev av bandet 4 min senare. Vilken tjej! Att springa så lätt och fint med så många extra kilon på kroppen är beundransvärt. Oj, vilken löpare du kan bli Sandra! Nu jobbar vi mot ditt nästa delmål: Att kunna springa rundan runt campingen (1,5 km) utan att stanna.

Nu några timmar senare läser jag Sandras statusuppdatering på facebook “Nästa år springer jag Göteborgsvarvet!”. Vilken fantastisk inställning och målmedvetenhet! Jag blir så lycklig!

Ha det bra!

Kram Helena

 

 

Posted on February 4th, 2012 in Personlig Träning


Comments